Uno-X-stjernen Magnus Cort, som lørdag opplyste at han legger opp etter sesongen, ble søndag dansk mester.
Cort slo blant andre en annen stor dansk stjerne, Mads Pedersen, da han spurtet inn til seier i det 218,6 kilometer landeveisrittet med start og mål i Herning.
Anders Foldager ble andremann, mens Anton Charmig ble nummer tre. Charmig er i likhet med Cort en del av Tour de France-troppen til Uno-X.
Lørdag ble det klart at Cort avslutter karrieren i høst. Noen timer i forkant hadde i tillegg den danske toppsyklisten lagt ut et bilde på Instagram om at han hadde fridd til kjæresten og fått ja.
Cort er sammen med Serine Grøndahl Jansen, søsteren til Norges tidligere proffsyklist Amund Grøndahl Jansen.
Den danske syklisten har denne sesongen tatt en etappeseier i Volta a Catalunya, og i Tour de Suisse ble han nummer tre på én av etappene. Nå blir han en viktig Uno-X-brikke i Tour de France.
(©NTB)


