More

    Sykling: Uno-X-stjernen Magnus Cort legger opp etter sesongen

    Den danske sykkelstjernen Magnus Cort, som representerer norske Uno-X, avslutter karrieren etter inneværende sesong.

    Det skriver Uno-X på sine nettsider.

    Den danske syklisten har denne sesongen tatt en etappeseier i Volta a Catalunya, og i Tour de Suisse ble han nummer tre på én av etappene.

    For Cort handler ikke avgjørelsen om at han ikke lenger klarer å prestere på toppnivå. Det handler om timing, prioriteringer og å velge riktig øyeblikk for å gi seg etter mer enn et tiår i sykkelfeltet.

    – Jeg føler fortsatt at jeg sykler 100 prosent, men jeg har vært med på dette i mange år, og det er mye man må ofre for å være en del av det. Man begynner etter hvert å bli klar til å gi seg, sier dansken.

    Cort ble del av Uno-X Mobility før 2024-sesongen.

    (©NTB)

    Relaterte artikler

    Del artikkel

    spot_img

    Siste nytt

    Nyhetsbrev

    Få siste nytt rett i mailen