More

    Soloshow av Ytterhus Haugset ga suverent NM-gull – kun fire ryttere fullførte

    Sigrid Ytterhus Haugset gikk tidlig solo og kom til mål i ensom majestet på kvinnenes fellesstart under sykkel-NM i Stavanger søndag.

    Uno-X-rytter Ytterhus Haugset vant det 116,2 kilometer lange landeveisrittet foran lagvenninnen Katrine Aalerud.

    Bronsemedaljen gikk til Marte Berg Edseth, også hun tilhørende Uno-X-laget. Deretter fulgte Susanne Andersen.

    Andersen ble den siste rytteren som fikk fullføre fellesstarten. Som følge av at det ble syklet i rundløype, ble rytterne som ble tatt igjen med en runde tatt ut av rittet.

    Dermed ble de fire Uno-X-profilene på toppen av resultatlistene de eneste som tok seg helt til mål.

    Mennenes fellesstart over 182,6 kilometer sykles senere søndag.

    (©NTB)

    Relaterte artikler

    Del artikkel

    spot_img

    Siste nytt

    Nyhetsbrev

    Få siste nytt rett i mailen