Sigrid Ytterhus Haugset gikk tidlig solo og kom til mål i ensom majestet på kvinnenes fellesstart under sykkel-NM i Stavanger søndag.
Uno-X-rytter Ytterhus Haugset vant det 116,2 kilometer lange landeveisrittet foran lagvenninnen Katrine Aalerud.
Bronsemedaljen gikk til Marte Berg Edseth, også hun tilhørende Uno-X-laget. Deretter fulgte Susanne Andersen.
Andersen ble den siste rytteren som fikk fullføre fellesstarten. Som følge av at det ble syklet i rundløype, ble rytterne som ble tatt igjen med en runde tatt ut av rittet.
Dermed ble de fire Uno-X-profilene på toppen av resultatlistene de eneste som tok seg helt til mål.
Mennenes fellesstart over 182,6 kilometer sykles senere søndag.
(©NTB)


