Manchester City skal ha kommet til enighet med Nottingham Forest om et kjøp av midtbaneprofilen Elliot Anderson (23).
Det skriver The Athletic torsdag. Også fotballinfluenseren Fabrizio Romano melder om enigheten.
Anderson storspilte i Premier League-sesongen som gikk og skal ha vært på Citys radar i lang tid. The Athletic skriver at Anderson ikke er enig med City om sine personlige betingelser ennå, men ifølge Romano skal Anderson gjøre unna den medisinske testen mens han er i USA for å spille VM med England.
The Athletic melder samtidig at Forest skal ha ønsket seg om lag 1,6 milliarder kroner for midtbanegeneralen. City skal tidligere i juni ha tilbudt over 1,3 milliarder.
Anderson kom til Forest fra Newcastle sommeren 2024. Han har siden vært en viktig brikke for Nottingham-klubben.
(©NTB)


