More

    Skulle vekke kongen

    Fotballgale nordmenn skulle ro hele veien til slottet, og vekke kongen, etter at Norge slo Senegal i natt.

    Det var full folkefest i Oslos gater da Norge sikret VM-avansement etter seieren mot Senegal i natt.

    Om kongen faktisk ble vekket av feiringa, er imidlertid uvisst. Slottet er ordknappe overfor NTB, men forsikrer om at:

    – Kongehuset gleder seg sammen med resten av landet over herrelandslagets seier i natt, sier kommunikasjonssjef Guri Varpe ved Det kongelige hoff.

    Fotballbragden ble behørig feiret i Oslo sentrum i morges, men alt skal ha gått fint for seg, ifølge politiet.

    – Det har vært en fin feiring, med masse folk og god stemning, sier oppdragsleder Martine Sanden Tørdal i Oslo politidistrikt til NTB.

    (©NTB)

    Relaterte artikler

    Del artikkel

    spot_img

    Siste nytt

    Nyhetsbrev

    Få siste nytt rett i mailen