Det iranske fotballforbundet har sendt et siste «avskjedsstikk» rundt det som omtales som den «urettferdige og usportslige» behandlingen laget har fått under VM.
Irans trøblete VM-reise var over med 1-1-kampen mot Egypt lørdag. Der fikk laget et mål annullert etter en lang VAR-sjekk.
Det ene poenget kunne holdt til plass i utslagsrundene, gitt at resultatene i andre kamper hadde gått iranernes vei. Det gjorde de ikke.
Dermed var en VM-turnering preget av også utenomsportslig trøbbel slutt. Iran skulle i utgangspunktet hatt sin VM-base i USA, men måtte flytte den til Mexico som følge av visum- og reiserestriksjoner fra amerikanske myndigheter.
I en uttalelse takker nå Det iranske fotballforbundet mediene for å ha dekket situasjonen rundt laget.
«Takk for deres profesjonalitet, deres støtte og for at dere dekker ikke bare lagets sportslige reise, men også den urettferdige og usportslige behandlingen delegasjonen vår opplevde under oppholdet vårt», heter det der.
«Engasjementet deres for å rapportere fakta med nøyaktighet og integritet har betydd mye for oss», skriver de videre.
Til slutt trekkes den mexicanske gjestfriheten fram.
«Vi vil også uttrykke vår dypeste takknemlighet til det fantastiske folket i Mexico, spesielt den vakre byen Tijuana og dens hyggelige, varmhjertede innbyggere. Dere ønsket oss velkommen med sjenerøsitet og ekte gjestfrihet, og fikk oss til å føle oss hjemme», heter det fra iranerne.
(©NTB)


